2008-02-29

My 1st business trip = ="

好幾天前就被告知227當天要出差到桃園~很期待!
才不是期待要出差呢,而是期待出差完後,可以去姐姐家住,還有找朋友玩^^y 因為姐和朋友都在出差地點附近~~

第一次出差,可馬虎不得~~我出動了好久沒穿的黑色歐A魯高跟鞋,想打扮得老成一點,不想被人看成是菜鳥,甚至是小孩子><”

一上主管的車,我有點傻掉…..從來沒有一次不穿西裝的主管,第一次穿休閒衫和牛仔褲~(?!)
「怎麼了嗎?我們不是要去參加廠商說明大會?」我看著打扮casual的他,疑惑的問。
「那個很無聊,有誰想去呀!所以就麻煩妳囉,妳是我們公司的代表耶!」他拍拍我說。
「.....」靠,還不是想跟女朋友去約會><#
我還把長達一百多頁的資料印出來,親手裝訂成冊,弄成兩本,一本給他~~而且還預習資料!
媽的咧,恁祖媽在學校的時候都沒那麼認真!!(X!)

到了現場,媽呀,參加的人都很大人,每個人都西裝筆挺…
而且大家都好嚴肅的樣子,看起來都好像很久沒性生活一樣,無趣!!
廠商很nice的提供了小餅乾,還有Oreo耶!進場前我揣了兩包,結果全會場只有我一個人在吃...
於是我就咔滋咔滋的嗑了一個多小時...(汗)

無聊到爆的說明會提早結束~
但為了讓剛下班的姐多睡一會兒,讓我主管多玩一會兒(怕他一次不夠啊XDD),所以我決定步行20分鐘到大馬路外~
後來我打電話請主管來接我去跟姐姐見面,沒想到他居然找不到我!(大汗)
最後他也沒輒了,「妳要不要自己搭計程車去啊?」

我翻了翻皮夾,嗯,很好,沒剩多少錢了~~於是我去提款~~
人帶塞的時候,什麼事都有可能遇到...我的戶頭剩不到一千塊,沒辦法提出來!!幹,我超傻眼的,呆立在提款機前好久好久...(無言)

我只好駝著一點也不輕的大包包,腳蹬著高跟鞋,頂著寒風走了四十幾分鐘...(淚)
操,腳痛得要命,而且還被路邊的歐吉桑盯著猛看!(是在看啥小啊= =+)
公車從我旁邊呼嘯而過,我就像阿吉仔一樣,不能拔腿追公車~~

他媽的,我到底是怎樣啊?!沒事幹嘛自以為體貼,要讓別人多點時間休息……(吼)

最後終於回到姐姐溫暖的家~~
正當我享用著熱騰騰的美食時,接到同事的來電:「欣綾,恭喜妳喔!今年公司福利委員會改選,妳被選為主委耶!!大家選妳的~~」
「什麼?!」(大叫)
「^#@*#$)(#$(#)」(嗶..........以上消音)

機欸,是怎樣啦?!趁老娘不在的時候就婊我喔?!

機巴咧,整個就是很瞎很不順的出公差,一直被婊!!

「妳湘琴喔?!」姐夫好氣又好笑的說。
(誰想當又笨又老幹蠢事的袁湘琴啊?!)我在心裡怒吼著。

這次出公差,只有兩個字,
「被婊」
Orz

6 comments:

Anonymous said...

好好笑 哈哈 不過湘琴也算有點姿色啦
你差的有點多 xd
ol姐姐快介紹家教給我 我快窮死了orz
你們同事還滿機的 那你要好好爭取福利喔哈

Anonymous said...

why shit like these always happened to you...

∴~*Voya*~∵ said...

To JC..
誰想當湘琴啊…(怒)
我們公司的人都超冷超悶的,活動根本帶不起來吧~~唉!>m<

To 膩冥者:
You know what... I started laughing right after seeing your message!! And I couldn't help laughing loudly...
I was laughing at myself, cause I think that i'm so stupid and i can't not stop being stupid...
And you seemd to be worrier about my life than I am.
But you know what... I think that He wants me to be optimistic and more stronger so there are always countless shits happen.
Many of my friends say, how come there are always somethings weired, odd and strange happen to you, but I really don't know why.
However, because of those shits, my life becomes more interesting and funny, right?
And those shits that happen to me make me more statisfied cause I've been through many things that even worse than that.

Anonymous said...

你那天跟誰去阿,哪位主管阿!你朋友喔。

Anonymous said...

People like us an’t stupid, just impulsive, but I agree with you, life like this, we experienced more than others can imagine. We an’t go through noting for no reason, and I felt gratitude to him for those shit either. For the gas thing, I got friends in gas station, that shit an’t gonna happen to me. And you know what!? we do make people worried because of being unpredictable.

∴~*Voya*~∵ said...

To 膩冥者:
i think your english is too "niggar" (oh!! can i say the word XD??)
"impulsive" is the most appropriate word to discribe people like me and you... I like that word you use.
but i do believe that people like us usually bring many surprise and amusement for others cause we always do something unpredicable.
Anyway... I'm so thankful that you can visit my place cause I thought you wouldn't.