2008-03-13

Astoundment

It wiggles, Leap!
The top one! Here!
My tooth! It's loose!
Cried Lil, ...
Oh Dear!
力普,它在搖欸!
就是最上面的那個!在這兒哩!
我的牙齒掉啦 莉爾放聲大叫
喔 親愛的

Lil looked at Leap.
Tad did not make another peep.
Lil’s eyes got big.
She clutched her chin.
Her knee caps shook.
Her legs caved in.
莉爾看著力普
泰德沒有嘀咕
莉爾瞪大雙眼
她緊抓著下巴
她的膝蓋顫抖
她的雙腿投降

Then Lil got up, about to yell.
Leap gasped,…
"Look, Lil! Your Tooth! It fell!"
Her tooth sat there, upon the rug.
She'd sneezed it out, without a tug!
Lil smiled at Leap, her swell big brother,
"Leap, could you help me with another?"
然後莉爾起身 就要狂喊
力普喘著,
“看吶,莉爾!妳的牙齒掉啦”
她的牙齒就好端端的坐在毯子上
她不費力的 哈啾 打了好大一個噴嚏
莉爾對著她的大胖哥力普微笑
“力普 可以幫幫我拔另一顆牙嗎”

***************************

I regret to inform you that you did not pass our translation test. We look forward to see your improvements.

沒事幹嘛假會(台語)翻歌詞啊我?!

阿山哥
小王
莊阿婷
史媽媽
我對不起你們!!!(大哭)

學姐,對不起,丟高科的臉了><”

我還不夠好,所以要想辦法讓自己更好!

No comments: